Maratonul iubirii (5) – motivatie

” Sa nu urasti pe fratele tau in inima ta; sa mustri pe aproapele tau, dar sa nu te incarci cu un pacat din pricina lui.

Sa nu te razbuni si sa nu tii necaz pe copiii poporului tau.

Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. Eu sunt Domnul.

Sa paziti legile Mele.”

In acest paragraf gasim un lucru esential in ceea ce priveste relationarea noastra cu ceilalti. Dupa ce Dumnezeu spune sa nu urasti pe fratele, sa nu te razbuni, sa nu tii necaz, (si altele), continua cu latura pozitiva, sa iubesti … ca pe tine insuti, El spune si de ce sa o faci sau sa nu o faci.

Sunt doua aspecte importante:   pentru ca ‘Eu sunt Domnul’ si sa pazesti poruncile. De ce si una si alta?

Sunt multi oameni religiosi care accepta ca Dumnezeu este Domnul si il venereaza si se inchina Lui. Numai ca sunt si mai multi cei care nu il recunosc pe El ca Domnul, si de aceea e nevoie de altceva care sa ii faca sa fie corecti fata de ceilalti. Sunt foarte multi care doar pentru ca stiu ca este lege, porunca, nu fac ceva rau semenului sau.

Imi aduc aminte de o intamplare spusa de Iisus, despre judecatorul care nu voia sa faca dreptate unei vaduve. El zice: ‘macar ca de Dumnezeu nu ma tem, si de oameni nu ma  rusinez, totusi … am sa-i fac dreptate.’ Stia bine legea si ca legea il poate condamna si pe el pentru ca nu facea dreptate.

Avem un motiv puternic pentru a iubi pe semenii nostri, uitandu-ne la Dumnezeu si nu la ei. Cei drept, daca ne-am uita doar la ei, cu siguranta nu merita, dar cand vedem ce a facut Domnul Dumnezeu pentru noi altfel ii vedem si pe  ceilalti.

Dragii mei, daca esti crestin de multa vreme si totusi te uiti la aprroapele tau cu dispret, bine ar fi sa gandesti la Dumnezeu, El nu te-a dispretuit, chiar daca asta merita-i ci si-a dat viata pentru tine. Meria sa  iubesti pe aproapele tau!

Lasă un răspuns

