Criza pocaitilor

Citind pe un alt blog am fost provocat sa scriu acestea…

Va plangeti ca si cum Dumnezeu a creat doar Canaanul pentru locuit… dar Haldeea.

Cred ca ar trebui sa ne revenim si sa ne ducem inapoi de unde am cazut. Biserica are o mare problema azi, a identitatii. Am uitat de acei crestini fugariti de Saul sau dati la fiare…Am uitat de un Stefan omorat cu pietre… Am uitat de Pavel si Sila in temnita… Am uitat de un Hristos judecat si rastignit pe nedrept… Ce fel de  om era Iisus, ca atunci cand venea prietenul sau sa il sarute pentru niste galbeni, El sa accepte supus si linistit calvarul?

Azi noi, daca nu avem tv deschis pe stiri si daca ne deranjeaza cineva „un alt crestin de al nostru” fara sa ne anunte, waw, ce urat mai facem…

Putini crestini azi nu au paine sa puna pe masa, dar rar se invita si mai stau la aceeasi masa crestinii. Sau cati crestini mai au azi doar o camera si poate o mica bucatarie cu WC in fundul gradinii? dar cati dintre ei azi se mai gazduiesc unii pe altii?

Problema nu e criza, dragii mei. Problema suntem chiar noi. Ne-am creat un confort si nu vrem sa fin deranjati nici chiar de persoaneleele mai apropiate. Dar daca se intampla ca si in povestea Domnului in care prietenul insista sa fie imprumutat cu paine, iar el ezita sa il serveasca ca mai apoi sa ii ofere ce cere. Nu ca nu avea ci confortul il facea sa nu fie alaturi de prietenul sau.

Dumnezeu a creat o stare de bine si confort lui Iacov, ca tot acelasi Dumnezeu sa ii ofere si saracie de 7 ani… am uitat astea.
Ne place doar bunastarea lui Iacov, dar uitam ca Dumnezeu cu mult timp inainte i-a pregatit un timp de 7 ani de lipsa, si lipsa totala. Si stim ca Dumnezeu l-a pregatit ani de zile pe Iosif ca mai apoi sa vina acei ani de foamete. Noi trecem azi prin ceva lipsuri, lipsuri de LCD, de laptopuri, de cele mai …masini… si cate altele.

Las articolul neterminat, semn ca as dori sa contribui la continuarea lui..

4 thoughts on “Criza pocaitilor

  1. Doru
    Ani de zile am auzit in predicile liderilor expresia ~daca Dumnezeu ar fi vrut sa te nasti in SUA, te-ai fi nascut acolo~ Nu sunt de acord cu expresia aceasta fortata, ce intra pe taramul manipularii. In rest acum 20 de ani am refuzat sa plec in america la faculta, un refuz patriotic. Apoi… au trecut cativa ani in care am scos din memorie varianta plecarii. Dar… in ultimii doi ani am cochetat cu ideea plecarii din tara … AM RENUNTAT!
    NU atat de mult lipsa (saracia) m-a determinat sa caut solutii de evadare … ci dezamagirea!
    Sunt dezamagit de liderii politici, spirituali…. de mine!
    Eu sunt binecuvanta, am tot ce-mi trebuie…
    dar sunt obosit si frustrat (ei, mi s-a mai spus ca sunt frustrat, intr-un alt context insa)…
    Un exemplu proaspat, inca mai miroase a zar (de branza). Acum o ora veneam cu masina spre arad, de unde locuiesc (12 km de oras), m-am bagat in depasire … masina depasita era condusa de un pustan, o solenza, Ei… a accelerat si nu a vrut sa ma lase sa-l depasesc. Bun, pana la urma, dupa 3000 turatii chevy si-a dat drumul si a castigat concursul. Problema grava e faptul ca din fata venea tirul… si solenza nu a incetinit…. Am intrat in fata si am franat! Daca nu era sotia sa ma linisteasca… nu stiu ce se intampla. Uite cum mi-a fost stricata ziua.
    AICI E PROBLEMA. Bunul simt lipseste cu desavarsire… Da-mi 5 motive pentru a ramane in tara (desi am hotarat sa raman)
    EU GASESC 10 motive pentru care sa plec.
    NU LIPSA MA DETERMINA SE PLEC DN TARA (cunosc doctori care aici erau bogati… dar au decis sa plece)
    Biserica pe langa problema identitatii… mai are o gramada de alte probleme … mult mai profunde. Identitatea e rezultatul relatiei cu Dumnezeu.
    Corect, problema e la mine…. trebuie sa o rezolv!
    ………
    si totusi sunt speriat de atitudinea liderilor spirituali (duminica am fost la o biserica bapt unde a predicat un lider cu renume… Vasile Talos, am ramas profund dezamagit…. a citit evrei 11 si … predica nu a avut nici macar cele 3 puncte consacrate, nu a avut o tema… o concluzie. A avut in schimb povestioare lacrimogene… si… intamplari de prin pelerinajul saracului frate pastor de prin franta, spania si anglia… si cuba)
    Subiectul e atat de stufos… ma bucur ca l-ai deschis, eu sunt atat de agitat si frustrat… incat astept sa ma linistesc
    O zi frumoasa… in Romania

      • Am suparat pe cineva?
        Am scris ce am simtit in momentul in care am citit articolul tau.

      • Nu, nu ai gresit cu nimic. Eu as fi continuat, numai ca am preferat sa las asa discutia.
        In cea mai mare parte sunt deacord cu tine, ba chiar as fi fost mai direct cu realitatea in care traim in biserici, pe care de-altfel nimeni nu recunoaste, dar toti sunt deacord….
        Nu m-am contrazis, chiar daca pare putin ciubat.

Lasă un răspuns

