Limba care judeca

Este limba pe care o aveau Fariseii si Carturarii. Dar mai intai permiteti-mi sa va spun ceva.

Cu aproape douazeci de ani in urma, am fost la priveghi unde ca si tineri am fost rugati de cei care conduce-au programul sa cantam mai multe cantari, ca apoi sa spuna ceva de genul ” haideti sa incepem programul de priveghere cu cantarea nr x”. Dar pana atunci noi ce am facut, pentru ce am cantat. Slujirea noastra a fos in plus, sau ca si cum nu a fos deloc. Eram foarte revoltat si la finalul programului a protestat intr-un fel anume. Ajuns acasa, am contiunat citirea Scripturii, si ce credeti, unde am ramas dimineata cu cititul? Va spun eu:

„Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Căci cu ce judecată judecaţi, veţi fi judecaţi; şi cu ce măsură măsuraţi, vi se va măsura…” Ev Matei

Am ramas blocat citind de mai multe ori aceste versete, pe care cred ca nu la voi putea uita vreodata. Dumnezeu a vrut sa ma invete lectia aceasta si sa nu mai fiu vreodat persoana care sa judece pe altii. Asa ca de atunci oricand as vrea poate sa judec pe cineva sau ceva imi aduc aminte de acea intamplare. Este inca vie in mintea mea.

Iisus a fost dur cu carcotasii de farisei sau carturari, care erau mereu dispusi sa judece pe oricine. Ei judecau pe ucenici care mancau cu mainile nespalate, judecau pe Iisus ca nu isi cearta ucenicii ca mancau boabe de grau in ziua sabatului sau ca a vindecat-o pe biata femeie garbova in ziua Sabatului.

Carcotasii fac intotdeauna aprecieri critice cu privire la purtarea celorlalti, vaneaza orice eroare, ataca vehement pe oricine calca regulile.

Nu vreau sa ma pierd in detalii ci doar sa sesizez cat de usor picam in capcana Diavolului de ai judeca pe altii in timp ce Iisus spune in Evanghelie ca :

„Voi judecaţi după înfăţişare; Eu (Iisus) nu judec pe nimeni.

Trebuie sa avem grija ce vorbim despre altii. Iisus nu judeca pe nimeni. Dumnezeu nu judeca pe nimeni ci judecata a dat-o Fiului. Nu cumva are dreptate apostolul Pavel sa ne  zica : „Şi crezi tu, omule, care judeci …, că vei scăpa de judecata lui Dumnezeu?”

Sunt oameni care judeca pe altii doar pe baza unor zvonuri, care s-ar putea sa nu fie nici macar putin real.

Cand Iisus a judecat comportamentul oamenilor, El s-a bazat pe standardul lui Dumnezeu.

Roaga-te pentru cei care stii ca nu au un comportament dupa standardul lui Dumnezeu si aceasta te va face sa nu ii poti judeca. Cum poti sa judeci pe cineva pentru care te rogi sa fie cum vrea Domnul?

Fa un principiu in viata si „Nu judeca pe nimeni!” Lasa judecata in mana Domnului.

2 thoughts on “Limba care judeca

  1. Atenție la modul cum este tratat acest subiect. Trebuie adăugată și altă dimensiune, dacă nu cea a evaluării (în sensul de cercetare a tuturor lucrurilor și păstrării a ceea ce este bun, ceea ce implică judecare în sensul de evaluare conform unor criterii discriminatoare, aceeași chestiune a evaluării e și în cazul distingerii duhurilor de care sîntem călăuziți), atunci măcar pe cea a judecării în vederea disciplinării spirituale exercitate de biserică, Pavel așteptîndu-se ca în orice comunitate să existe cel puțin unul care să JUDECE conflictele în cadrul bisericii (ca să nu ajungă creștinii să se judece în afara bisericii).

    Pastorul Daniel Branzei precizează

    „Dumnezeu ne-a dat dreptul sa judecam! Ba inca ne-a spus ca avem datoria sa judecam. Nu ne-a dat insa dreptul sa osandim.”

    http://barzilaiendan.wordpress.com/2009/09/28/lipsa-de-judecata/#more-2942

    De asemenea, pentru o perspectivă echilibrată asupra fariseilor, recomand cartea: Fariseii vechi și noi.

    • Bine punctat! Numai ca eu m-am referit la faptul ca intre crestinii de astazi, acest „duh” de judecata este larg raspandit. Nu mai stii care sunt cei unu-doi care „judeca conflictele in cadrul bisericii”. Nu ii condamn pe farisei in totalitate cum de asemeni nu l-am condamnat pe Moise, sau Dalila, sau Ghehazi. M-am dus la un aspect pe care il cunoastem si care tinde sa fie un obicei (rau) printre crestinii de astazi.
      Eu zic din nou: Doamne ajuta-ma sa nu judec pe nimeni, ci mai degrab sa ma rog pentru ei si daca pot sa ii ajut.

Lasă un răspuns

