Limba laudaroasa – Regele Nebucadnetar

„Aminteste-ti ca laudele sunt ca parfumul. Daca il bei te va ucide!” Deborah Smith Pegues

Lauda de sine sugereaza ca ceea ce ai si de care te bucuri este rezultatul propriei tale eforturi. Poate ai uitat ca tot ce ai vine de la Dumnezeu!

Am luat exemplul Regelui Nebucadnetar care a cazut in aceasta capcana. Scriptura zice ca pe cand se plimba pe acoperisul palatului sau din Babilon, avea o discutie cu sine insusi, sa vedem ce zice:

„Impăratul a luat cuvântul, şi a zis: „Oare nu este acesta Babilonul cel mare, pe care mi l-am zidit eu, ca loc de şedere împărătească, prin puterea bogăţiei mele şi spre slava măreţiei mele?”

Dumnezeu insa a intrerupt aceasta conversatie si momentul de inganfare a lui Nebucadnetar, anuntandu-l ca incepand chiar din momentul acela isi va pierde imparatia, si-a pierdut ratiunea si demnitatea. Imediat dupa aceasta Scriptura zice ca a fost izgonit din palat si dintre oameni. Parul i-a crescut asemeni penelor de vultur, unghiile ca la pasari, si-a pierdut si ratiunea.

Atunci cand a recunoscut pe Dumnezeu ca stapan peste toate lucrurile si peste el, Dumnezeu  i-a redat sanatatea mintala si i-a restituit imparatia. Sa vedem ce zice el mai apoi:

„După trecerea vremii sorocite, eu, Nebucadneţar, am ridicat ochii spre cer, şi mi-a venit iarăşi mintea la loc. Am binecuvântat pe Cel Prea Înalt, am lăudat şi slăvit pe Cel ce trăieşte veşnic, Acela a cărui stăpânire este veşnică, şi a cărui împărăţie dăinuieşte din neam în neam.

Toţi locuitorii pământului sunt o nimica înaintea Lui; El face ce vrea cu oastea cerurilor şi cu locuitorii pământului, şi nimeni nu poate să stea împotriva mâniei Lui, nici să-I zică: „Ce faci?”

Nebucadnetar a invatat pe pielea lui ce inseamna sa se inganfe si sa uite de Dumnezeu care da la fiecare tot ce are nevoie pentru a putea gandi, munci, face lucrurile pe care doresti sa le faci.

De multe ori ma gandesc la acest pasaj din Scriptura spus de apostolul Pavel corintenilor:

„Căci cine te face deosebit? Ce lucru ai, pe care să nu-l fi primit? Şi dacă l-ai primit, de ce te lauzi ca şi cum nu l-ai fi primit?”

Oricare ar fi abilitatile si talentele cu care te-a inzestrat Dumnezeu, le-ai primit, nu sunt o creatie sau inventie a ta. Dumnezeu ne-a inzestrat ca sa-L glorificam pe El.

Nu te lasa ametit de aprecierile celor din jur daca popularitatea ta creste. Intr-o clipa o poti pierde.

Doamne fereste limba mea de mandrie.

Lasă un răspuns

