Iertarea aratata practic de Iisus …

Cand am inceput sa cercetez aceasta tema a iertarii, am ajuns la acest pasaj din Evanghelia Matei si am ramas uimit de felul in care Iisus invata pe ucenicii sai modalitatea de iertare.

Iisus se afla in Capernaum. El are o cuvantare mai lunga acolo, in care, sunt cuprinse cateva teme importante dar mesajul este acelasi. Ce bine e ca cei care studiaza Scriptura sa ia aceste teme in contextul mesajului central al lui Iisus.

Dupa parerea mea, daca imi permiteti, aici incepe cuvantarea lui Iisus despre iertare.

Cei ce strangeau darea pentru Templu au inceput sa comenteze in urma lui Iisus (probabil catre ucenici ) zicand: “…Invatatorul vostru nu plateste darea…? “ Matei 17:24

Mai intai Iisus da o lectie de iertare: “Dar ca sa nu ii facem sa pacatuiasca… dale-o pentru Mine si pentru tine.”

Iisus putea sa isi apere dreptul sau de evreu, care evreu, nu trebuia sa plateasca darea pentru Templu, dar ca sa nu ii faca sa pacatuiasca Iisus plateste darea si stinge conflictul care putea genera.

Daca am fi fost noi acolo, in locul lui Iisus, ce l-am mai fi luat noi la intrebari “de clarificare” a situatiei, in asa fel ca poate niciodata acestea sa nu isi mai permita asa obraznicie sa ceara sa plateasca pentru Templu. Dar Iisus nu procedeaza asa. El simplu, plateste si se incheie toata povestea.

Daca vrem vedem aici cat de usor s-ar putea rezolva un conflict cum zicem noi “din fasa” in asa fel incat fiecare sa poata merge linistit in continuarie, fara cartire, fara ranchiuna…

One thought on “Iertarea aratata practic de Iisus …

  1. Pingback: Fă lucruri mai mari ca Domnul Isus! « la anddij

Lasă un răspuns

