Luca 15 – Fiul ratacit

Iisus a mai zis:

„Un om avea doi fii.Cel mai tânăr din ei a zis tatălui său: ,Tată, dă-mi partea de avere, ce mi se cuvine.’ Şi tatăl le-a împărţit averea. Nu după multe zile, fiul cel mai tânăr a strâns totul, şi a plecat într-o ţară depărtată, unde şi-a risipit averea, ducând o viaţă destrăbălată. După ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare în ţara aceea, şi el a început să ducă lipsă. Atunci s-a dus şi s-a lipit de unul din locuitorii ţării aceleia, care l-a trimis pe ogoarele lui să-i păzească porcii. Mult ar fi dorit el să se sature cu roşcovele, pe care le mâncau porcii, dar nu i le da nimeni.

Şi-a venit în fire, şi a zis: ,Câţi argaţi ai tatălui meu au belşug de pâine, iar eu mor de foame aici! Mă voi scula, mă voi duce la tatăl meu, şi-i voi zice: Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, şi nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău; fă-mă ca pe unul din argaţii tăi.’ Şi s-a sculat, şi a plecat la tatăl său. Când era încă departe, tatăl său l-a văzut, şi i s-a făcut milă de el, a alergat de a căzut pe grumazul lui, şi l-a sărutat mult. Fiul i-a zis: ,Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău.’

Dar tatăl a zis robilor săi: ,Aduceţi repede haina cea mai bună, şi îmbrăcaţi-l cu ea; puneţi-i un inel în deget, şi încălţăminte în picioare. Aduceţi viţelul cel îngrăşat, şi tăiaţi-l. Să mâncăm şi să ne înveselim; căci acest fiu al meu era mort, şi a înviat; era pierdut, şi a fost găsit.’ Şi au început să se înveselească.

Este o poveste tare interesanta, dar nu vreau sa merg la detalii. Un fiu dintr-o familie instarita isi cere drepturile si pleaca singur, pentru o viata mai buna. Numai ca dupa ce se consuma tot ce agonisise, a inceput sa duca lipsa. Dar si-a venit in fire si a zis: ‘…ma voi duce la tatal meu…’

Este foarte important sa invatam de aici un lucru:

Sunt persoane care s-au departat de casa, de biserica, crezand ca undeva in lume, departe de casa parinteasca, de biserica, este mai bine, dar, numai ea poate lua decizia de a reveni in biserica.

Daca tu care citesti aceste randuri acum, esti unul din acestia, cu toata dragostea te invit sa gandesti la viata ta. Tatal tau inca te asteapta sa vii si numai tu esti cel care poti hotara cand vei face asta. Nimeni nu poate lua decizia de a te intoarce decat numai tu. Dumnezeu te asteapta si te primeste inca…

Cauta astazi relatia pe care ai pierdut-o cu familia ta, cu biserica pe care ai fregventat-o si mai ales cu Dumnezeu care repet, asteapta sa vii.

Daca poate nu ai curajul sa o faci direct, sunt aici sa te ajut !!!

2 thoughts on “Luca 15 – Fiul ratacit

Lasă un răspuns

