iubirea divina

1 Corinteni 13 este unul din binele cunoscutele texte care ne descriu dragostea – iubirea divina.

„Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău, nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul. Dragostea nu va pieri niciodată. „

Motivatia suprema a caracterului crestin este devotamentul pentru Dumnezeu, dar, dragostea pentru fratele nostru este cea mai mare, directa si explicita exprimare a dragostei noastre pentru Dumnezeu.

Jerry Bridges reformuleaza 1 Corinteni 13 :

· Eu am rabdare cu tine pentru ca te iubesc si vreau sa te iert.

· Eu sunt bun cu tine pentru ca te iubesc si vreau sa te ajut.

· Eu nu invidiez averile tale sau darurile tale deoarece te iubesc si vreau sa ai tot ce este mai bun.

· Eu nu ma laud cu realizarile mele deoarece te iubesc si vreau sa aud despre realizarile tale.

· Eu nu sunt mandru pentru ca te iubesc si vreau sa te stimulez mai mult decat pe mine insumi.

· Eu nu sunt necredincios pentru ca te iubesc si ma preocupa sentimentele tale

· Eu nu caut folosul meu pentru ca te iubesc si caut sa satisfac sentimentele tale.

· Eu nu ma las suparat usor de tine pentru ca te iubesc si vreau sa trec cu vederea greselile tale.

· Eu nu tin evidenta greselilor tale pentru ca te iubesc si “dragostea acopere o sumedenie de pacate”.

Asa ca, daca vrem sa ne asemenam cu Dumnezeu si sa-L glorificam pe Dumnezeu in vietile noastre, trebuie sa facem din cultivarea si aplicarea dragostei in inimile noastre o prioritate urgenta.

Daca ma uit la mine, eu nu am puterea sa iubesc, dar pentru ca sunt al Lui, vreau sa ma alipesc tare de Domnnul sis a fiu un vas purtator de mureasma dragostei Lui inspre o lume plina de suferinta si nesatula de iubire.

Lasă un răspuns

