tinta e dragostea…

„tinta poruncii e dragostea…”

La ce ne gandim cand citim aceasta expresie?

Mai toti am impodobit un bradut. Ma gandesc la bradul de craciun. Dupa ce am asezat pomul pe suport intai fixam conul din varful bradutului, apoi functie de el asezam ornamentele asa cum dorim, in asa fel incat totul sa corespunda cu varful.

Iisus este piatra din capul unghiului cladirii. Se zice ca peste cine va cadea ea va muri, iar cine va cadea peste ea va fi strapuns… Iisus este tinta si totusi aici Ap Pavel spune ca tinta este dragostea. Daca privim in contextul general al Scripturii asa este, dar apostolul spune tinta poruncii este dragostea.

Tinta, o asezi la vedere, faci cumva sa dai de ea tot timpul, asa incat sa nu uiti de ea.

Aceasta imi aduce aminte de 4 lucruri pe care trebuia sa le aiba in vedere un evreu cu privire la cele zece porunci. Stiti care sunt ele? Ei trebuiau:

„…sa le ai in inima ta”

„…sa le intiparesti in mintea copiilor tai”

„…sa le legi ca un semn … la maini…sa-ti fie fruntar in ochi”

„…sa le scrii pe usorii casei… si pe portile tale” Deutr. 6

Cu privire la cele zece porunci evreii aveau reguli clare cum si unde sa le puna sa le poarte. Daca te hotarast ca de maine sa iti scrii poruncile Noului Testament undeva pe usorii casae, sau pe poarte curtii, sau…pe o bratara la mana…care ar fi parerea celor de langa tine?

Cand eram in Spania aveam un obicei ca saptamanal sa am pe abonamentul de transport cate un verset care se refera la unii cu altii si asa am invatat multe versete din Scriptura cu privire la unii cu altii.

Oricum ordinea pentru evreu era clara, intai le inveti tu personal, apoi inveti pe cei din casa ta si numai dupa aia poti iesi in exteriorul casei tale.

Dorinta mea este sa invat eu si sa ii invat pe cei din familia mea, apoi, pe cei din exterior.

Lasă un răspuns

