doua case…

Ati auzit povestindu-se de cele doua case, una pe stanca si alta pe nisip. Care este diferenta dintre ele?

„Nu orişicine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?”Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.”

De aceea, pe orişicine aude aceste cuvinte ale Mele, şi le face, îl voi asemăna cu un om cu judecată, care şi-a zidit casa pe stâncă.A dat ploaia, au venit şuvoaiele, au suflat vânturile şi au bătut în casa aceea, dar ea nu s-a prăbuşit, pentru că avea temelia zidită pe stâncă.

Însă oricine aude aceste cuvinte ale Mele, şi nu le face, va fi asemănat cu un om nechibzuit, care şi-a zidit casa pe nisip.A dat ploaia, au venit şuvoaiele, au suflat vânturile, şi au izbit în casa aceea: ea s-a prăbuşit, şi prăbuşirea i-a fost mare.

„După ce a sfârşit Isus cuvântările acestea, noroadele au rămas uimite de învăţătura Lui;căci El îi învăţa ca unul care avea putere, nu cum îi învăţau cărturarii lor.” Ev Matei 7:21-27

Mai intai „nu orisicine … … va intra in Imparatia cerurilor” dupa cum zice Iisus, dar cu siguranta se poate intra. As vrea aici sa ne uitam la un aspect care ne da posibilitatea de a intra in Imparatia cerurilor. Iisus spune aceasta de patru ori numai aici:

„…cel ce face voia Tatalui Meu…”

” …voi care lucrati fara porunca…”

„… aude cuvintele Mele si le face…”

„… aude cuvintele Mele si nu le face…”

Pentru multi dintre noi aceste expresii ne sunt familiare, dar, daca in predica de pe munte Iisus se refera de mai multe ori la Voia Tatalui vostru, acum spune: „.. Voia Tatalui Meu…” si vreau sa privim cateva din ele:

  • voia Tatalui este implinirea poruncilor
  • voia Tatalui este sa fiti desavarsiti
  • voia Tatalui este neprihanirea
  • voia Tatalui este cautarea Imparatiei…

Apoi, de ce cred eu ca aici Iisus se refera la a lucra sau a nu lucra dupa porunca? Ideea centrala este aceasta… Asa ca daca ati lucrat fara sa va fi trimis Dumnezeu, atunci nici nu va va cunoste. Lucrul pe care trebuie sa il faca fiecare fiu al Imparatiei este Voia Tatalui.

Fiecare crestin trebuie sa face ceva in Imparatie, dupa chemarea pe care o are. Dar este bine sa ne verificam daca lucrul pe care il facem este potrivit cu chemarea pe care o ai?

Celelalte doua expresii se refera la cei doi mari constructori de case…

Unde este diferenta?

Unul asculta si face, pe cand celalalt asculta si nu face…

In contextul exprimat de Iisus,voia Tatalui este ca fiecare fiu al Imparatie care aude cuvintele Imparatiei sa le faca.

Lasă un răspuns

