avem si noi „traditiile noastre”

Citidumbravita_biserica_interior.jpg-am un articol ieri, si, m-am tot gândit la felul in care noi crestinii evanghelici suntem prinsi de traditii, de formalism si mai ales de filosofii, pe care zicem noi le găsim doar in anumite grupuri de crestini…

Acum că, biserica catolică si cea ortodoxă este contaminata in traditie, de religii si filosofii pagane, nu mai e o surpriza pentru nimeni…

Tris este că, astăzi, bisericile evanghelice, sunt pline de traditii si mai nou, si de fel de fel de filozofii, care mai degrab impiedica cresterea Trupului lui Cristos decât il ajută sa crească…

Mi-am adus acum aminte de o biserică română din spania, unde am fost invitat să predic, la finele mesajelor, pastorul a făcut o afirmatie care m-a pus pe gânduri:
fratele doru a venit si ne-a vorbit despre un altfel de relatii, pe care, noi nu le predicam in biserici. Tare mult as vrea sa stiu daca după ceva timp in acea biserica a inceput sa functioneze acel tip de relatie pe care o gasim in Scripturi…

Si eu trăiesc in aceasta lume crestină, cu sau fără traditii, dar, cred ca, dacă nu ne oprim, să privim in Scripturi la ce fel de biserică isi doreste Domnul, Mantuitorul nostru, zic eu, cred că am pierdut directia si singura solutie, varianta de rezolvare a acestei situatii ( sa nu o numesc inca criza) este asa cum zice un mare om pe care eu il admir si am toata stima, Daniel Branzei:

      „A venit vremea sa ne intoarcem la un stil de viată simplu si practic… la bune relatii cu ceilalti… la omenie si la intr-ajutorare frătească!”

Lasă un răspuns

